top of page

מכתב רשמי לאוניברסיטה: ממכתב קבלה דרך מכתב נלווה ועד למכתב ערעור


מגדל השן האקדמי הוא יעד מבוצר, אשר מזה דורות משמש כתובת למכתבים מושחזים מסטודנטים מבריקים: המסורת נוקשה וכך גם התקנון של כל אוניברסיטה, ששרד בהצלחה שנים של מתקפות.

מכתבי ערעור מתקבלים באופן נדיר וכך גם הרוב המוחלט של הבקשות המיוחדות.


ולמרות זאת, כאשר המכתב שלכם כתוב נכון הסיכויים שלכם משתפרים פלאים - עד למקום בו מכתב רשמי מנוסח היטב אינו משאיר לנמענים ברירה אלא בתקווה להיעתר לפנייתכם. אנו כאן לשירותכם ובהמשך נציין גם את המחיר לכתיבת תוכן.


איך כותבים מכתב לאוניברסיטה?


הפניות לאוניברסיטאות ולמכללות נעשות במגוון רחב מאוד של נושאים - מכתב מוטיבציה (אשר יעיד על רמתה אצלכם), מכתב קבלה - זוהי פנייה להתקבל ללימודי תואר או תוכנית לימודים מיוחדת ויעסוק ברקע שלכם, מכתב נלווה לתואר שני או שלישי שלרוב ידון בניסיון האישי ובכיוון המחקרי שלכם, מכתב המלצה (באם נתבקשתם או בנסיבות מיוחדות), ניסוח מכתב לאוניברסיטה בנושאי מחקר, פנייה למרצה לשם קבלה לדוקטורט (הנחייה לתואר PhD) ועוד. מקרים רבים מצריכים מכתב ערעור מסוג כלשהו - מכתב ערעור לאוניברסיטה לדוגמא על החלטה, ציונים, קבלה, מועדים מיוחדים ועוד. "מכתב לאוניברסיטה", לפיכך, זו כותרת רחבה מאוד, המאגדת תחתיה סוגים רבים של פניות,


במאמר זה נעשה מעט סדר בדברים ונעניק כמה טיפים חשובים. בנוסף, לרשותכם מאמרים נוספים שפירסמנו ומשלימים את העקרונות הבסיסיים לסוג זה של כתיבת תוכן, ובפרט יסייעו לכם בניסוח מכתב לאוניברסיטה, ובין השאר - איך כותבים מכתב רשמי (כולל מכתב לדוגמא).





כמה עולה לכתוב מכתב רשמי?


למרות שמכתב לאוניברסיטה הוא לפעמים מכתב של פעם בחיים - ללמוד או לחדול, להתקבל או לא - מחיר הכתיבה הממוצע אינו יקר וההשקעה במכתב רשמי מדויק ורהוט אינה גבוהה ומאוד משתלמת: מחיר כתיבת מכתב רשמי נע בין כמה מאות ש"ח - בערך סביב 300-400 ש"ח למכתבים פשוטים (או פחות מכך במקרים מיוחדים), ועשוי להגיע לכמה מאות ש"ח יותר במקרים מורכבים או בפניות מקיפות הכוללות רקע רחב, אסמכתאות והתייחסות לתקנון המוסד.


כמה עולה הגהה למכתב רשמי?


המחיר לשירותי הגהה, קריאה וביקורת לתוכן שכבר כתבתם נמוך יותר. לקוחות ששלחו לנו תכנים להגהה וניצלו מטעות מביכה או פנייה מעורפלת מודים לנו על כך מעומק ליבם. יש מקרים בהם אין תחליף ליועץ תוכן: כמה שווה לשלם על מבוכה שנמנעת? זה כלול בעלות, אך אין לזה מחיר. כך או אחרת, במחיר נגיש במיוחד [ואם הפנייה שכתבתם ברורה וטובה - מחיר ממש נמוך] אתם חוסכים דאגות, זמן וכאב ראש רציני ותוך כדי משפרים מאוד את סיכויי הפנייה שלכם להצליח. יש מקרים ונסיבות בחיים שהשקעה קטנה יכולה לקחת אתכם רחוק מאוד, וצוות כותבי התוכן שלנו מתמחה בכתיבת פניות שמצליחות לדייק, בפרט במצבים מורכבים ותחת מגבלת מקום נוקשה. אנו מזמינים אתכם לשלוח לנו מכתב (או כל תוכן) שכתבתם לשירות קצר של קריאה נוספת ובדיקה שהתוכן מספק: ייעוץ תוכן מקצועי מעניק ביטחון.

וכעת, על כל מה שלא כתוב ב"חוק זכויות הסטודנט, תשס"ז-2007" - בהמשך המאמר:



ראשית דבר - צורת המכתב


בשורה התחתונה, יש חשיבות רבה לאיך שהמכתב שלכם נראה לפני שהוא נקרא.


במקרים של ריבוי פונים ותחרות גבוהה, מכתבים נפסלים בתוך שניות ולפעמים כבר 'לפי העין' ובטרם התוכן נקרא: מכתב גדוש ועמוס, צפוף, מרובה פונטים, גדלי אותיות, הדגשות או צבעים - כל אלו עשויים לגרום לנמען לעבור מייד לפנייה הבאה.


נזכור - לאדם אליו כתבתם ממתינות לפעמים עוד 135 או 78 או 360 פניות כמו שלכם לקרוא. בעלי תפקידים, ועדות וכל גורם רשמי עשויים במהלך עבודתם להידרש לקרוא מאות מכתבים לאורך השנה האקדמית ובכלל, מה שעשוי להעניק לכם אינדיקציה למידת תשומת הלב שלהם. "למה להתעכב על מכתב מבולגן כאשר ממתינים לי עוד עשרות מסודרים?" שואל הנמען את עצמו.


ההנחה של הקורא עלולה להיות שהכותב רשלן, בפרט לאור עשרות פניות חדשות שנראות מצויין. לכן, עוד בטרם נדון בתוכן, זכרו שעל המכתב להיות ולהיראות נקי ואסתטי, מאוורר, מרווח וקצר ככל שניתן.


טעויות קטנות ויקרות - על חשיבותה של הגהה


מילה אחת לא במקום, שגיאת כתיב, טעות ברווח או בסימני הפיסוק - כל אלו עלולים במקרים מסוימים [ובתחומים אקדמאים מסויימים בפרט!] להוביל לפסילת הפנייה בתוך שנייה או שתיים. לכאורה, המכתבים הללו אמורים להיות פשוטים ועובדתיים וכל סטודנט יכול לנסח מכתב ראוי: אך בפועל גם מי שאמונים על כתיבה כמקצוע (דוגמת עו"ד, מורים, מועמדים לתואר שלישי) לא בהכרח מודעים לניואנסים הנחוצים בתוכן כדי לשפר את סיכויי הפנייה ולא בהכרח עורכים את ההגהה הנדרשת. לפן העובדתי הטהור בכתב יש רק חלק ממשקל הדברים, לפרזנטציה כולה בשילוב התוכן יש השפעה מצטברת ורב רובדית. זוהי ההזדמנות שלכם להצליח לצייר את עצמכם באור שלם ונכון - או בצורה שלילית ובכמה משפטים בלבד, ומכאן מורכבות המלאכה.


מכתב לאוניברסיטה אינו דומה לפניות אחרות בכך שתמיד הוא 'מכוון גבוה' מבחינת רמת קהל היעד\הנמען וצפוי להיכתב במישלב הנכון. אנו מניחים שהנמענים - צוות אקדמי כלשהו - מנוסים בהרבה מהפונים. טעויות במישלב (נמוך או גבוה מדי) עלולות לבדן לצייר את הפונה באור לא מחמיא, וזו רק אופציה אחת מבין שפע אופציות לטעות ולהיפסל.


להגהה יש חשיבות עצומה, ולכן אם לא נעזרתם בכותב מקצועי לכתיבה או הגהה לתוכן שכתבתם אזי השיגו כמה שיותר זוגות עיניים מבין חברים ומכרים כדי שיחוו דעתם על ניסוח המכתב. זכרו כי מעבר לעובדות, בין השורות עליכם לנקוט בטקטיקת תוכן מדוייקת מאוד ולהיזהר במיוחד לא לדרוך על מוקשים. אתם כותבים לאנשים מנוסים, מומחים בתחומם ולרוב מבריקים, ובעיקר - במקביל אליכם פונים רבים נוספים - עשרות, מאות ולפעמים אלפים בתחומים או תוכניות לימוד מבוקשות.


מכתב נלווה לפי תקנון האוניברסיטה או המוסד האקדמי


אחד מתתי הסוגים של מכתב רשמי הוא "מכתב נלווה". ישנן סיטואציות לא מעטות בהן תתבקשו 'לצרף מכתב נלווה', ומכתב נלווה לאוניברסיטה (וכמובן מכתב נלווה לקורות חיים או לכל בקשה, פנייה והצגת הרעיון שמאחוריה) הוא לעיתים המכתב על פיו יישק דבר: שם אתם מדברים על עצמכם וזה המקום לעשות זאת באופן המדויק ביותר. מכתב מנוסח היטב שמסביר לנמען (לעיתים זו ועדה כלשהי) בעיקר מה הדבר הייחודי לכם, המעניק לכם יתרון ומשנה תוקף לבקשתכם - מדוע יש לבחור בכם על פני אחרים? מה מיוחד בקורות החיים, בניסיון, ברעיון שלכם?


Do you care deeply about anything—Intellectual? Extracurricular? Personal? What have you learned from your interests? What have you done with your interests? How have you achieved results?

- Harvard University



מכתב נלווה לדוגמא יציב מועמדים עם קו"ח 'רגילים' בעמדה שווה למועמדים עם קורות חיים 'נוצצים'.


הכל תלוי בכמה מדויק מנוסח המכתב ביחס למטרה אליה הוא מכוון. המשקל של ניסוח מכתב בקשה להתקבל לתוכנית לימודים או מסלול מיוחד הוא לעיתים קריטי: ישנם מסלולים ותוכניות לימוד מבוקשים מאוד, אשר המתקבלים אליהם נבחרים בקפידה מבין מועמדים רבים ולאחר תחרות קשה. לפעמים גיליון ציונים מושלם הוא זה שיכריע, אך לפעמים לרקע האישי ולניסיון שלכם תהיה את עיקר ההשפעה. לפיכך, עשו כמיטב יכולתכם שכל מילה שאתם כותבים תהיה חלק מתמונה שלמה אשר עונה בדיוק על הצרכים של הקורא. הימנעו מכל פרט לא רלוונטי או כזה שעשוי להיות שנוי במחלוקת בעיני קורא מסויים, וחשבו האם וכיצד המידע שאתם מציינים נחוץ לקורא ובעיקר מה הוא מוסיף לקורא, דהיינו - כיצד הוא משפר את הסיכויים להתקבל - או להגיע לראיון.




We are much more interested in the quality of students’ activities than their quantity.

- Harvard University


הציטוט הזה מהרווארד מקסים, אבל במציאות נמוג בפני התחרות העזה ולעיתים נסוג בשל הפרוצדורות. מעבר לתוכן, שימו לב להוראות הפיזיות דוג' מגבלת מקום החלות על פנייתכם: מוסדות עשויים להנחות אתכם בגלוי או באופן נסתר יחסית בתקנון במגבלות היקף וצורה, ולמשל - עד 100 מילים, בפונט 12, ברווח 1.5. כוונו תמיד להצליח להעביר את המסר בפחות ממגבלת המילים, הקפידו לעמוד בכל תנאי הפורמט (ולמי שלא יודע - כך סופרים מילים: סמנו את הקטע ולחצו על שיפט+קונטרול+C].


Your cover letter provides a storyline and valuable context about your experience and interest...Tells the story a resume can’t...Convinces reader you can excel… Distinguishes you from other candidates...Demonstrates communications skills, amplifies accomplishments, and puts resume in context.

- Yale University


הפירוט של אוניברסיטת ייל למכתב לוואי [רלוונטי גם להתמודדות על משרה] מניח נטל מסויים על תוכן המכתב שלכם, גם אם אתם לא פונים לייל. אנו מכוונים לסטנדרט גבוה של כתיבה. בטיפ הבא תקראו על חשיבותו של מחקר מקדים לפני כתיבת תוכן, ובסעיף זה אנו מדברים על סוג של 'מחקר עצמי' - מה בכם הולם באופן מדויק ככל האפשר את דרישות התכנית ואת הפרסום. על המכתב לשקף זאת באופן מיידי ובקלות עבור הקורא.




מחקר מקדים - תמיד ולפני כל כתיבת תוכן


זה נכון למכתב בקשה, מכתב מוטיבציה ונכון תמיד: קשה להפריז בחשיבות הכרת הרקע של המוסד לפני כתיבת תוכן, גם כאשר 'אתם' הוא הרקע. חיוני ביותר לבחור מה תוך מהרקע שלכם להכניס למכתב ומה להשמיט, להיזכר בניואנסים רלוונטיים, להימנע מנושא שעלול לגרור שאלות בעייתיות. זה נכון לכל מכתב שנתבקשתם לצרף, ונכון בכלל לפני פנייה ליישות כלשהי, אדם או מוסד. מחקר מקדים מונע טעויות יקרות, ואנו עורכים אותו בטרם כל כתיבת תוכן מקצועית וכמובן בטרם כתיבת פנייה כלשהי.


We review each application individually to get a sense of that student’s particular combination of strengths. We don't have a profile of the ideal applicant or the ideal class. In fact, one of Princeton’s greatest strengths is the variety of talents, personal qualities, experiences and points of view in each incoming class.

- Princeton University


לכאורה לאוניברסיטת פרינסטון אין "פרופיל של מועמד אידאלי", אבל אנו מניחים שאם נאסוף יחד את כל בוגרי פרינסטון של העשור האחרון נמצא מכנה משותף כלשהו. לפיכך, לצד הפן הסיפורי והרומנטי יותר של הפנייה, עיינו בתקנון המוסד, המחלקה או הפקולטה אליה אתם פונים וכן ברקע השיווקי שמספק המוסד בנוגע לתחום בגינו אתם כותבים. הרקע מתחיל בתקנון, תקנון משנה או כללי הפקולטה וממשיך לתוכן "שיווקי" [מקצועי] מטעמם - פרסומי הפקולטה או המחלקה הנוגעים לתכנים הפדגוגיים. הסיכוי שלכם להתקבל עולה מאוד אם אתם עושים שימוש נכון בז'רגון המופיע ב'קול קורא' או בפרסום האקדמי שהזמין אתכם לפנות וכמובן אם הכרתם את הרקע שפרסם המוסד באתר.


כריית מידע היא קריאת מידע!


קריאה פשוטה של התכנים באתר של המוסד ופרסומיו, בניסיון לכתוב לפי רוחם: אוניברסיטת בר אילן, לדוגמא, חיה בשדות סמנטיים שונים מאשר שנקר או הבצפר. מיהו המרצה אליו אתם פונים בבקשה שינחה אתכם? מה בקורות החיים שלכם ושלו משיק? איזה פרט ייחודי בכם או בעברכם יכול לשפר את הסיכוי שתתקבלו? לפעמים למגדר, לדת, ללאום, למקום הלידה ולרקע משפחתי יכול להיות משקל עצום - אם את האישה הראשונה במשפחה דתית מאוד שמנסה להשיג יעד אקדמי מסוים, למשל, או שאתה עולה חדש וחי לבד בישראל - לנסיבות מיוחדות יכולות להיות השפעות חיוביות במקרים מסוימים.


זכרו: כתיבת מכתב נלווה אינה רק עניין של ניסוח וכתיבת תוכן אלא היא מגלמת השקעה של זמן בבניית אסטרטגיית התוכן של הפנייה, כך שתפגע במטרה בצורה מדויקת ככל שניתן.


מכתב ערעור או בקשה לדיון חוזר בפני ועדת ערעורים


זהו מכתב וסעיף בניחוח משפטי שכן מערכת החוקים האקדמית בתחום ערעורים שואבת לא מעט מרוח המשפט הישראלי בכל הנוגע לבקשות דומות בפני ערכאות למינהן [במקרה, כותב שורות אלה הנו עו"ד].


בהכללה, בקשות לדיון חוזר בוועדת ערעורים למי שלא התקבל ללימודים רלוונטיות לרוב רק באם ישנו מידע שלא נלקח בחשבון בעת הבקשה הראשונה - דהיינו שינוי נסיבות מהותי כלשהו שעשוי להפוך את ההחלטה לטובתכם. תיאור של המידע החדש לא בהכרח יספיק ולעיתים תידרשו לצרף "ראיות" - אישורים רשמיים שקיבלתם, מסמכים נוספים וכד'.


שימו לב למגבלת הזמן המותרת להגשת ערעור - וכן לתנאים המאפשרים בכלל דיון בבקשה [על הפן הפרוצדוראלי להיות תקף בטרם התוכן נבדק].


The Appeals Board Chair shall decide whether or not to grant a request for appeal. Conditions for consideration of an appeal are:
New evidence...Procedural errors...Sanctions that are disproportionate to the violation.

- Cornell University



שימו לב שהחברים הטובים מאוניברסיטת קורנל מצמצמים מאוד את הן את העילות לפנייה - והן הן התוצאות האפשריות:


The Board will neither reconsider the facts of the case, nor overturn the decision of responsibility; however, the Board will consider whether the evidence as determined by either the Conduct Board or the hearing officer warrants the sanction applied

כלומר, במידה ועברתם באופן נדיר את המשוכה הראשונה והערעור שלכם התקבל, מהות הדיון נשארת מוגבלת והתוצאות האפשריות אף הן. בתחומים מסויימים אין הבדל בין קורנל לאריאל: זוהי הרוח המשפטית המלווה בצורה דומה את הדברים בכל מוסד אקדמי.


זכרו - היעד הראשון שלכם הוא לעבור את 'מדור רישום וקבלת סטודנטים', שם בודקים שהפנייה ראויה לדיון [פיזית ותוכנית] ורק אז תועבר בקשתכם לדיון קונקרטי. פניות רבות נפסלות כבר במדור רישום מבלי שהוועדה עיינה בהן והן נפסלות לעיתים רק בשל אי התאמה טכנית לדרישות הפנייה, והסיכוי אבד.


דוגמאות למכתב ערעור - נתונים חשובים שיכולים להפוך ערעור למוצלח:

  • יש לכם רקע מקצועי וניסיון רלוונטי בתחום: זה עשוי לגשר על פער מציון משוקלל נמוך

  • הצטיינתם בתיכון [כולל תיעוד לכך] ואתם מהפריפריה [במוסדות מסוימים בפרט]

  • יש לכם לקויות למידה [ואבחון מעודכן]

  • למדתם בעבר לימודים אקדמיים אותם לא השלמתם

בנוסף, ישנם מקרים בהם תוכלו להתחייב לעמוד בתנאי כלשהו לקראת תחילת הלימודים [לרוב רלוונטי לשפות, אנגלית בפרט]. זכרו: ועדה זו היא הגוף הבכיר ביותר ועל החלטתה הסופית, לאחר שמיציתם את מספר הפניות המותר לכם, לא תוכלו לערער.


אם כבר התקבלתם ללימודים ואתם סטודנטים מן המניין אך נמנע מכם להתקבל לתואר מוסמך [או להתקדם משנה א' לשנה ב' ב-B.A] הפנייה נעשית למזכירות הפקולטה\החוג [ולרוב לא לועדת ערעורים] ושם ייתכן שכבר מכירים אתכם, ומכאן ניסוח תוכן מכתב ערעור יראה שונה. זוהי מהותה של אסטרטגיית תוכן הנשענת על מחקר מקדים.


סוג נוסף של מכתב ערעור - מכתב פנייה לועדת חריגים


"ועדת חריגים" יכולה להיות שם להרבה סוגים של ועדות, אך באופן כללי זו ועדה שמטרתה הוא הקשבה לסיפור האישי שלכם ולנסיבות המיוחדות - זהו המקום למכתב רשמי אישי, פתוח וכן, המספר סיפור ולרוב פחות נדרש לאסמכתאות. גם כאן - צורה, הגהה, דיוק חשובים כמו בכל פנייה, אך בשונה מפניות רשמיות יותר, פניות לועדת חריגים נחשבות לאישיות. ועדות חריגים קיימות במוסדות רבים [לא רק אקדמיים] וזו דרכם של מוסדות לנסות ולהעניק אוזן קשבת לפרט בצורה פחות פורמלית [אך עדיין רשמית לחלוטין]. בתלות בגוף, פניות אלו מעניקות לכם סיכויי הצלחה טובים יותר כאשר הפנייה מנוסחת נכון בפן הטקטי.




מכתב מוטיבציה או מכתב בקשה למלגה


מכתב מוטיבציה הנו עוד שם כללי לפנייה שאתם נדרשים להכין, ודוגמא טובה למקום בו כתיבת תוכן מקצועית מסייעת מאוד, ולכל הפחות הגהה למכתב שהכנתם. מכתב זה יכול להיות כחלק מפנייה של מכתב בקשה למלגה או התקבלות לתואר שלישי - ה PhD שלכם לפעמים תלוי בו, וכך גם הסיוע הפיננסי בו תזכו. מכתב מוטיבציה הוא מכתב נלווה לפנייה שפשוט נועד לאפשר לקורא לעבור איתכם לשלב הבא - לעיין במסמכים שלכם. הן בבקשה למלגה בתואר ראשון והן בפנייה למרצה לטובת הנחייה בעבודת דוקטורט, הסיפור האישי שלכם וההתאמה האישית שלכם לנדרש הם המפתח: המסמכים יגיעו לעיון לרוב רק אם המכתב יתקבל ויעניין. מה נדרש מכם אם כך לכתיבת מכתב מוטיבציה?


"פשוט מאוד", להפוך את עצמכם למועמדים האידאליים. לפני הכתיבה אנו עורכים ראיון קצר אתכם ולרוב מוצאים לא מעט פרטים אישיים ופנינים בעברכם. כאמור, מחקר רקע הוא קריטי להצלחה. החל במכתב מוטיבציה למלגה לתואר ראשון וכלה בהתמודדות על תפקיד בכיר שאינו קשור לעולם האקדמי - סוג זה של מכתב רשמי מאפשר לכם שדה נרחב לביטוי אישי אך גם עליו חל תמיד הכלל - לא כותבים את מה שלא תוכלו לגבות או להוכיח אם תידרשו.


זכרו: מכתב זה הנו כרטיס הכניסה שלכם לתחרות, ואתם מתחרים במועמדים מתאימים לפחות כמותכם - ולעיתים יותר: פתחו את המכתב כך שיעניין את הקורא להמשיך בקריאתו, זיכרו שכולם כותבים דומה ומציינים נתונים דומים וכדאי להתרחק מניסוח שבלוני ומעייף, אל תבזבזו מילים יקרות בחזרה על דברים ידועים, מובנים מאליו או שכבר ציינתם [או מצורפים במסמכים שלכם], וחשוב לא פחות - כתבו מכתב כן, אנרגטי ונלהב, אך אל תשלחו אותו כשאתם נלהבים: תנו לו לנוח, שובו אליו למחרת, עיינו בו מחדש, קצרו אותו, דייקו יותר. טיפ זה לבדו עשוי להיות הבסיס להצלחה שלכם בכל פנייה שתכתבו, לכל גורם.





מכתב המלצה ללימודים - מכתב המלצה לתואר שני


זהו הסעיף האחרון במאמר, והוא דורש מכם למצוא גורם ממליץ שלהמלצה שלו יהיה משקל רלוונטי, בתקווה מכריע, בקבלתכם ללימודים. מכתבי המלצה נפוצים מאוד גם מחוץ לאקדמיה כמובן, והם משמשים לטובת קבלה להתמחות [משפטית, רפואית וכד'], קבלה למשרה ועוד. בתחום האקדמי, אתם עדיין בתחרות ועליכם לבחור 'סוס מנצח' - ממליצה או ממליץ שהמכתב שלהם מנוסח באופן שאינו מותיר ספקות באשר להתאמה שלכם.




We require two letters of recommendation from teachers who have taught you in major academic subjects (science, social studies, mathematics, a foreign language or English).

- Brown University


אנחנו כותבים מכתבים כאלה בשם אנשים שעמם לא שוחחנו, וזו משימה מרתקת. כיצד זה קורה? נניח שאתם מעוניינים להתקבל ללימודי תואר שני וזקוקים לניסוח מכתב המלצה לדוגמא. נניח שהממליצה היא המנכלי"ת במקום עבודתכם ולה עצמה יש דוקטורט בתחום. בהרבה מקרים הממליץ יבקש מכם לנסח עבורו את המכתב והוא יחתום עליו. כאן אנחנו נכנסים: בשיחה אתכם נקבל את הרקע של הממליץ ואת ייעוד הפנייה ובתווך נתאר אתכם. מכתבים אלו נכתבים במישלב גבוה לרוב, בתמצות רב, מתוך הכרה בערך הפונה והנמען כאחד - וישנם שני דגשים:


  • המכתב צריך להיות כזה שיכבד מאוד את השולח, והשולח ישמח לחתום עליו מייד

  • המכתב צריך להיות מתאים ליותר ממקום אחד!


בסעיפים הללו מגולמת ההתמחות שלנו:


  • אנו נייצר מכתב שהחותם יהיה גאה ששמו מתנוסס עליו

  • נוסח המכתב יתאים לכמה מוסדות [אלא אם תרצו לשוב לממליץ בכל פעם עם מכתב אחר לחתימתו]


Columbia GSAS accepts up to four letters of recommendation. Three letters of recommendation are required by most programs, but some MA programs may only require two letters.

- Columbia University





לסיכום,


ככל שניסינו לפרט, מאמר זה נוגע אך מעט בדקויות המקצועיות הרבות המלוות כתיבת מכתב לאוניברסיטה וכתיבת מכתב רשמי ככלל. לטון שלכם, לז'רגון ולטרמינולוגיה, לפתיח, לחלוקה לפסקאות, למספר המילים [ולפעמים גם למצלול] - כל אלו הם חלק קטן מן הפרמטרים המשפיעים על הסיכויים שלכם. אנחנו כאן כדי למקסם עבורכם את הסיכויים ולשפר ככל שניתן את סיכויי ההצלחה שלכם להתקבל, לזכות, להתקדם.

bottom of page