מה זה "Tone of voice" ומהי החשיבות שלו עבור המותג שלכם

המותג שלכם - בית העסק, המשרד, החברה, השירות אותו אתם מציעים - משודר לעולם דרך מילים, בכתב או בעל פה. המילים הללו מבקשות לחבר בין אנשים: האנשים שמאחורי המותג וקהל היעד שאליו הם מכוונים. המילים הנכונות יעניקו למותג שלכם זהות אישית וייחודית ויעבירו את הערכים אותם אתם מבקשים לקדם. לדוגמא, יש מאות משרדי עורכי דין שעוסקים בהוצאה לפועל ומאות מרפאות שיניים שמבצעות טיפולי שורש: לכולם יש תוכן שיווקי באתר שמתאר את פעילותם, כולל דף "אודותינו". אך למרות שהפעילות זהה, התיאורים שונים. כל עו"ד או רופאה מבקשים לספר את הסיפור האישי שלהם ומדוע עדיף שתבחרו בהם על פני המתחרים: מה מייחד אותם בין שלל האתרים? Tone of voice .


איך אומרים Tone of voice בעברית?


בתירגום מילולי, Tone of voice הוא "טון הדיבור". כעת חישבו בכמה סוגי טון דיבור אנו משתמשים מדי יום - ולכמה 'דיבור כתוב' אנו נחשפים, שגם לו יש טון משלו. אם ננסה לתרגם את המונח בהקשר השיווקי, "קול המותג" יכולה להיות אחת האופציות, והיא מבטאת היטב את החשיבות שבהקפדה על טון נכון: בצורה הכי פשוטה, "ככה אתם נשמעים". כתיבת תוכן מקצועית יוצרת, מטפחת ושומרת על הקול האישי שלכם - ובעיקר מבטאת אותו נכון ובאופן בהיר, ונמנעת ממוקשים, שגיאות או חזרה שבלונית על נושא ההתמחות שלכם. ייעוץ תוכן החושף ומגבש בצוותא עמכם את קול המותג שלכם כולל שיחות בהם אתם כבעלי העסק נשאלים שאלות ומתבקשים לספר מהו הייחוד שלכם. מניסיוננו, לכל לקוח יש סיפורים מרתקים, הצלחות ומקרים מיוחדים, ניסיון ייחודי שנצבר, קהל לקוחות שמתאפיין באוכלוסיה מסויימת, הצלחה עם קבוצות מסויימות ועוד. כאשר מבטאים כל זאת בתוכן שיווקי מקצועי באתר, מתקבל הקול האישי שלכם - נוצר ומתגבש Tone of voice, שהוא חלק מהותי בזהות המותג.


“We often refuse to accept an idea merely because the tone of voice in which it has been expressed is unsympathetic to us” - Friedrich Nietzsche



כתיבת תוכן הנכון עבורכם (ושונה ממתחרים המקבילים לכם) תסייע גם בפילוח מיקדמי של קהל היעד: תוכן מקצועי יגע מראש בקהל יעד מדוייק יותר עבורכם (ובהמשך לדוגמא הקודמת, התוכן האישי שלכם יספר באם את רופאת שיניים המתמחה בילדים מפוחדים או עו"ד להוצל"פ עם התמחות בחד-הוריים וחובות מזונות: לכל אחד מכם יש תת התמחות וניסיון אישי שנצבר, כמו גם העדפה לקהלים שונים). הלקוח שיקרא את התוכן שלכם ובהמשך ישוחח או יפגוש אתכם, יגיע עם ציפיות המותאמות למפגש - בתנאי שהקפדתם על "Tone of voice" שמשקף אתכם.


“Define what your brand stands for, its core values and tone of voice, and then communicate consistently in those terms” - Simon Mainwaring

עוד לפני איפיון קהל היעד, אפיינו את המותג שלכם. ההצלחה שלכם כפופה לתלות בין שני הרכיבים הללו בפרט כיום, כאשר רוב תהליך סגירת העסקה\שירות נעשה לפני שנוצר קשר ישיר בין ה'מוכר' ל'קונה' (בכל מגזר שהוא), העדפה או פסילה של עסק נעשית על סמך התוכן שלו - חלון הראווה שלו - בעולם הדיגיטלי. נסו להיזכר באתרים אליהם הגעתם לאחר חיפוש בגוגל כדי לרכוש מוצר או להזמין שירות אך נרתעתם ויצאתם מהאתר עקב תוכן שיצר אצלכם הסתייגות.




להלן היתרונות והדגשים העיקריים בטיפוח "Tone of voice".


  • שמירה על הקול האישי ועל אנושיות המותג שלכם. בכל מקצוע בו אתם עוסקים, יש חשיבות למי אתם כאנשים, ובהמשך להיותו של המותג שלכם נגיש ובעל חתימת אופי משלו. נחשוב על תוכן למשרד עורכי דין: עו"ד צעיר שיקים אתר המשדר מראה של פירמה ענקית ייצור צרימה במפגש בין התוכן למציאות, אך משרד עו"ד גדול וותיק בהחלט יכול ורוצה להציג את חוסנו: שניהם עוסקים באותו תחום אך ראוי שידברו בשפה שונה, המשקפת את המציאות, גם אם באופן חיובי, מאדיר או אופטימי במיוחד. משלב גבוה מדי עלול להפריע בדיוק כמו משלב נמוך, ועדיף להיות תואם למציאות, גם כאשר התוכן מייפה אותה מעט. זכרו - תמיד ניתן ורצוי להמשיך לשדרג את התוכן כחלוף הזמן, ביחד עם צמיחת והתפתחות העסק שלכם, והתוכן הנכחי משקף את השלב הנכחי בחיי החברה.

  • קול המותג מחליף בתחילה את קולכם. אם 'דיברתם' נכון דרך המילים שכתבתם, הרי שהקוראים הרלוונטיים 'שמעו וראו' דרך הקריאה את הקול האישי שלכם ואפילו דמיינו מחוות גוף האופייניות לשיחה. קוראים לא רלוונטיים אולי נטשו - זה יעיל במיוחד לכתיבה עבור פלטפורמות כמו טאבולה בהם אתם רוצים לחסוך הקלקות שווא שעולות כסף ו'לעודד' נטישה של מי שאינו לקוח פוטנציאלי. כך סיננתם מראש את הקהל והתמקדתם באלו בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר, וכאשר אנו מדברים על אחוז המרה גבוה, Tone of voice בהיר וממוקד יוצר הנעה לפעולה יחד עם סינון מקדמי וישפר יחסים סופיים של סגירת עסקאות.

  • בניית Tone of voice למותג שלכם מסייעת גם לכם להבין לעומק את הבסיס הרעיוני והקונספטואלי לעסק ולמותג שלכם ולבדל אותו ממתחרים. כמי שערך שיחות איפיון רבות עם לקוחות שביקשו תוכן, אני עד ממקור ראשון לעסקים ובעלי מקצועות רבים שהיו זקוקים בעצמם, ועבור עצמם, לחשוף ולחדד את הערכים ואת זהות החברה שלהם המשתקפת דרכם. בעל מקצוע יכול לנקוט בגישות סבירות אך הפוכות: עו"ד יכול להיות לוחמני או פשרני, והשיחה שמקדימה את כתיבת התוכן לאתר הנה שיחה חיונית מאוד הן לכותב והן ללקוח: כותב שמציע לכם תוכן ללא שיחה מקדימה שמטרתה להבין מי אתם יעניק לכם תוכן גנרי, המתאים לכל עו"ד או רופא שיניים, ואתם תאבדו את הזהות שלכם עבור מאמר שבלוני על הוצאה לפועל או טיפול שורש. הקפדה על Tone of voice מעניקה - ואף מחייבת אתכם - לפוקוס ושמירה על קווים ברורים, פיתוח רציף ויציב של טקסט מקור גרעיני, קווים שעם הזמן מתפתחים לזהות מותגית יציבה ובעיקר ברורה לקהל.





לסיכום,


ל- Tone of voice שלכם יש חשיבות קריטית ביכולת שלכם להעביר את המסר הנכון לקהל הנכון. זה מתחיל במי שאתם וסיבות שבגינן הקמתם את העסק: סוג העובדים שאתם שוכרים, השירותים בהם אתם מתמקדים והדרך בה אתם מעניקים אותם: כתיבת תוכן מקצועית לא רק תיצור את הטקסט לאתר שלכם אלא תחתור לפצח את המותג ולהנגיש אותו אל קהל היעד שלכם באופן מקורי וייחודי לכם. לחלק מהתכנים יתאים הומור וסלנג, לחלק מהתכנים שפת דיבור יומיומית תשרת את המטרה הכי טוב, ועל חלק מהתכנים לשדר רמה מקצועית גבוהה, נוכחות טכנית רחבה, שפה במשלב גבוה וסמכותי: על כל תוכן להתבסס על המציאות ולשקף אותה, להישען על מייסדי המותג והקרקע שעליה הוא נבנה - ולכוון לעתיד אליו צועד המותג.


“Sometimes our words are saying one thing, but our tone of voice is saying another. We are sending double messages” - Gary Chapman

בדיבור אך גם בכתב, אין תחליף לאמירה ברורה, ממוקדת, תמציתית, כנה ובהירה. אמירה שאינה משתמעת לשני פנים ואינה טומנת מוקשים ניסוחיים. זוהי כתיבה רב-רובדית, אך אין צורך בשפה מיוחדת מדי ואין צורך להעמיס תיחכום כאשר כל שנדרש הוא קול ברור שמאחוריו עומדת מחשבה. זכרו: ה-Tone of voice שלכם חושף בעיקר את תחושתכם לגבי העסק והשירות שלכם, ולכל תוכן חייבים להיות דגשים שונים בתלות בתחום המקצועי: האם אתם משדרים תשוקה או סמכותיות? קלילות או רשמיות? כמה מהאופי שלכם נכון לחשוף? כיצד נעניק אופי אישי לחברה בת מאות עובדים? כיצד נבטא כיתרון את ההבדל בין שתי רופאות שיניים בנות אותו גיל וניסיון? Tone of voice.


תוכן, אסטרטגיה ומה שבינהם - הירשמו לקבלת הניוזלטר הכי מעניין בתחום:

  • Facebook
  • YouTube

© כל הזכויות שמורות לטקסטארט סוכנות כתיבת תוכן

ירדוב בניית אתרים, קידום אתרים

Icons made by Freepik from www.flaticon.com