3 סיבות לכתיבת תוכן נישתי

אם היינו צריכים לסכם את המאמר הזה במשפט אחד, זו הייתה המלצה על כתיבת תוכן נישתי ללא חשש בזכות היתרונות שלה עבור הקוראים וגם עבור האלגוריתם של גוגל. כתיבה ושילוב של תכני 'נישה' ומאמרים המקדישים היקף רחב לנושא מקצועי משפרת אותנו ככותבי תוכן ומרחיבה את אופקינו כבני אדם. כעת, כאשר האינטרנט בעד תכנים כאלה, יש להם יתרון תחרותי וערך מהותי.



מאמרי SEO שגרתיים


בכל הקשור לכתיבת תוכן, קל לנו יותר לכתוב על נושאים רחבים מאשר ספציפיים. יש המון מידע, הוא מאוד נגיש ו"מבואי" ואפשר לחלק בקלות כל מאמר לפסקאות לפי תתי-התחומים שבו. ניקח לדוגמא מאמר בנושא "תואר ראשון" - מיד אנו רואים לנגד עינינו מה הנושאים שירכיבו את המאמר, מהן הפסקאות שיכתיבו אותו: פסקת פתיחה מבואית עם כמה פרטים יבשים, פסקה על פסיכומטרי וסכ"ם, פסקה על ההבדלים בין אוניברסיטאות למכללות, פסקה על פקולטות שונות, פסקה על תארים מתקדמים, פסקת סיכום וזהו. קל, לא?


אך מה קורה כאשר אנו נדרשים לכתוב על "תואר שני במשפטים ללא משפטנים"? האם גם כאן קופצים לנגד עינינו נושאי המאמר? כנראה שפחות. יותר סביר שעם מאמר כזה אנו נצטרך לבצע מחקר תוכן שיאפשר לנו להבין מהם הנושאים החשובים שאסור לנו לפספס, למשל: מה לומדים בתואר שני במשפטים? מה זה אומר "ללא משפטנים"? האם יש תיזה? באילו מוסדות ניתן ללמוד את התואר הזה? אילו כלים הוא מעניק לנו, ועוד.


הנה 3 סיבות מדוע מומלץ לשלב תוכן נישתי עם ידע ייחודי ובשפה מקורית.


1. תכירו את BERT, העדכון האחרון למנוע החיפוש של גוגל


לקראת סוף אוקטובר 2019 גוגל הכריזה על עדכון BERT. ראשי תיבות של Bidirectional Encoder Representations from Transformers. מה זה אומר - ובעיקר איך זה משפיע עלינו ככותבי תוכן?

כידוע, מחשבים "מבינים" צירופי ביטים בינאריים, 0 או 1 (כך עובד המעבד), וכתיבת קוד מתורגמת בסופו של דבר לביטים כאלה. בני אדם לעומת זאת מדברים בשפה "טבעית" - בין אם היא אנגלית, גרמנית או עברית. אחד מתחומי המחקר החמים בשנים האחרונות הוא עיבוד שפה טבעית, NLP. מיטב המוחות עובדים על פרויקטים שמטרתם לגרום למחשב להבין את השפה הטבעית שלנו. נזכור שכאשר אנו שואלים את סירי "מה יהיה מזג האוויר מחר?" השאלה מתורגמת בסופו של דבר מגלי הקול שלנו אל שפה בינארית באמצעות אלגוריתמיקה מתוחכמת (שלא נכנס אליה).


דוגמא לאיך גוגל מפרש שאילתות אחרי העדכון


איך זה רלוונטי לעדכון אלגוריתם החיפוש האחרון של גוגל? מאז ומתמיד מבקשים בגוגל להבין אותנו יותר, ובעיקר לשפר את היכולת של מנוע החיפוש להבין שאילתות חיפוש מורכבות של אנשים, שאילתות ארוכות יחסית שמשלבות מילות חיבור ועליהן הדגש.


בגוגל מאוד מתרגשים מהעדכון הזה ובצדק. תחשבו על זה - לעיתים גולשים מקלידים שאילתא בשפה לא ברורה - לדוגמה, "מטיילים גאורגיה לישראל ויזה" - לפני העדכון גוגל היה כנראה מציג תוצאות שנוגעות לשאלה האם ישראלי צריך ויזה לגיאורגיה. כעת, גוגל שמה יותר דגש על האות "ל" - "ל-ישראל" - ומבינה שכוונת השאילתא עשויה להיות 'האם אזרחים מגיאורגיה צריכים ויזה לישראל'.


ביטויי זנב ארוך


הביטוי זנב ארוך מגיע מתחום הסטטיסטיקה ומתייחס ל "זנב" הארוך שיש בצורה של גרפים מסוימים - דמיינו את השאילתות המחופשות ביותר כמו "נעליים חדשות" או "דירות למכירה". לצידן יש מגוון עצום של שאילתות בניסוח ארוך יותר, כמו "נעלי עבודה באיזור חולון" או "דירות עפולה מחיר למשתכן": אך כאשר מצרפים את כולם יחד, ניסוחים כאלה מהווים אחוז מאוד גדול מסך השאילתות.


הזנב הארוך - כל החלק הצהוב


2. על WEB 3.0 שמעתם?


אמנם מדברים על הדור השלישי של האינטרנט כבר מתחילת שנות ה- 2000, אך ישנם סימנים הולכים וגוברים לכך שהחזון מתחיל להתממש. כיצד זה מתבטא עבורנו ככותבי תוכן? הכוונה בווב 3.0 היא לכך שרשת האינטרנט מרחיבה אט אט את יכולותיה להפוך לרשת סמנטית, בה המערכות מבינות את המשמעות מאחורי השימוש שלנו כבני אדם ברשת בשונה מפענוח הטקסט בלבד, מדוייק ככל שיהיה: המערכות המתקדמות שואפות להתחשב בכל הקלט שהן מקבלות מאיתנו (לרוב טקסטואלי), בכל אינטרקציה שלנו.


נדמיין את השאילתה "בית מלון בתל אביב". גוגל תציג כתמיד תוצאות רלוונטיות, אך רוצה כעת להוסיף נדבך נוסף הבנוי על מאפיין אישי שלכם, למשל, אם חצי שעה לפני זה חיפשתם "מתכונים לטבעוניים" - האם יש סיבה שגוגל יציעו לכם מסעדות בשריות? אולי עדיף שמסעדות טבעוניות יהיו מתועדפות בתוצאות החיפוש? מה אם אתם מחפשים מלון ללילה בירושלים וגוגל הבינה כבר שאתם לקראת בחינות הסמכה ללשכת עוה"ד בבנייני האומה, ותציע תוצאות רלוונטיות מלכתחילה?


המשמעות רחבה ומחלחלת בסופו של דבר לכל נושא האינטראקציה בין האדם והרשת, לרבות העובדה שתוצאות החיפוש אינן אותן התוצאות לכל האנשים, והדף הראשון של גוגל יראה אחרת לכל אדם.


3. יהיה יותר כיף איתכם במסיבות

כתיבה נישתית היא כתיבה הדורשת מכם להעמיק בנושא מסוים יותר מאשר בדרך כלל.

הצורך בכתיבת תוכן נקודתי בהיקף משמעותי עולה בין השאר מהצורך לקדם ביטויי זנב ארוך בגוגל, מחייב מחקר תוכן בתחום ולרוב יתבטא בטקסטים ארוכים מהרגיל, שכן עם הצורך להעמיק ולפרש נושא ספציפי מתרחבת גם הטרמינולוגיה ועולה הצורך בפירוט והסברים.

במישרין ובעקיפין, המחקר הדרוש לצורך כתיבה מדוייקת ומסקרנת של תוכן נישתי הופך אותנו לכותבים טובים יותר, מעניק ללקוחות שלנו תוכן עשיר יותר המשלב התייחסויות מקוריות, מבנה קולח וגם יתרון בקידום התוכן על ידי גוגל. כתיבה שכזו מרחיבה את אופקינו המקצועיים והאישיים (ומעניקה לנו שפע של נושאי שיחה מגוונים). כתיבה נישתית היא אתגר לכשרון ויכולות ניסוח בהתאמה לגוגל ורצון הלקוח.

תוכן, אסטרטגיה ומה שבינהם - הירשמו לקבלת הניוזלטר הכי מעניין בתחום:

  • Facebook
  • YouTube

© כל הזכויות שמורות לטקסטארט סוכנות כתיבת תוכן

ירדוב בניית אתרים, קידום אתרים

Icons made by Freepik from www.flaticon.com